Lokaty przez telefon to stosunkowo nowy sposób zakładania depozytów w banku i niewiele podmiotów oferuje na dzisiaj taki sposób deponowania środków. Nie należy tego oczywiście mylić ze składaniem dyspozycji poprzez bankowość elektroniczną, z którą kontaktujemy się za pomocą telefonu. Chodzi tutaj przede wszystkim o pierwszy kontakt z danym bankiem i omówienie wszystkich warunków lokaty w czasie rozmowy telefonicznej.
Zadzwoń i załóż depozyt
Lista podmiotów oferujących usługę jest dość krótka, więc możliwość porównań jest również niewielka. Tym niemniej, lokaty telefoniczne ma dla nas m.in. Santander Consumer Bank i są to coraz bardziej popularne produkty depozytowe.
Założenie takiego depozytu zaczyna się od rozmowy telefonicznej. Można samodzielnie zadzwonić pod wskazany numer telefonu, ale nawet wygodniejszym sposobem załatwienia tej kwestii jest wypełnienie specjalnego formularza kontaktowego. Znajdziemy go na stronie banku lub na stronie jednego z jego partnerów. W formularzu znajdują się najbardziej podstawowe dane o naszej lokacie oraz oczywiście nasze dane kontaktowe, by można było się z nami skontaktować.
Jak to działa w praktyce?
Sama procedura założenia takiego depozytu jest bardzo prosta. Jeśli wypełniliśmy formularz kontaktowy, pracownik banku posiada już wszystkie dane potrzebne do założenia lokaty telefonicznej. Tworzy on dla niej w tym momencie rachunek bankowy, na który należy przelać pieniądze. Dostajemy od niego numer rachunku. Wykonanie przelewu musi się odbyć z rachunku należącego do nas i posiadającego dane zbieżne z tymi, które podaliśmy przy zakładaniu lokaty. Depozyt jest założony w chwili, kiedy pieniądze docierają na rachunek. Wykonanie przelewu jest równoznaczne z zaakceptowaniem umowy pomiędzy klientem i bankiem.
Po upływie okresu lokaty pieniądze wracają do klienta na rachunek, z którego zostały przysłane. Co więcej, tego typu lokaty to normalne depozyty, dzięki czemu możemy liczyć na wszystkie dodatkowe korzyści, takie jak bonusy dla nowych środków.